Klantenrelaties, het behouden van klanten relaties is essentieel!

Klantgericht werken is belangrijk, de meeste bedrijven weten dit ook. Maar vaak kunnen ze het niet goed afronden. Het is ook niet makkelijk om een klant als relatie te behouden, in een zakelijk opzicht. Er zijn klanten relaties op verschillende levels: persoonlijk (bijvoorbeeld bij een auto dealer), massa (bijvoorbeeld in een supermarkt en een kabelmaatschappij).

De klant is koning, het bekende spreekwoord. Vooral klantenrelaties die op massa gericht zijn willen dit laten geloven: bijvoorbeeld in Albert & Heijn de bonus kaart, de joker weken en de korting stickers. Albert & Heijn staat in het algemeen bekend als een duurder supermarkt keten met top merken, om de concurrentie voor te zijn is het niet gek dat A&H blijft uitkomen met nieuwe acties. Klanten verlangen meer services, die ook geboden worden. Door deze positieve indruk te maken, verbeter je de loyaliteit van de klant.

Klantenrelaties op een persoonlijk level gaat een stapje veder, dit wordt vaak gedaan door grotere bedrijven of bij dure producten (bijvoorbeeld een nieuwe auto). Persoonlijke klantenrelaties kunnen ver gaan, bijvoorbeeld een weekendje weg of een restaurant bezoek. Een goede klantenrelatie kan veel geld opleveren.

Ondernemingen zijn graag op de hoogte van de klant’s gedachten en houden korte onderzoeken om deze te controleren. Vaak staat hier een korting of gratis product tegen over.

Stap 1Selecteer het type thuiswerk welke u graag wilt uitvoeren

Stap 2Vul de informatie naar waarheid in

Voornaam*:
Provincie*:
E-mail adres*:
De met een asterix (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.
Zonder geldig e-mail adres kunnen wij geen contact met u opnemen.